Malaga

1. Gün: 2 Nisan 2017 Pazar

Sabah 8:35 uçağı ile Malaga’ya doğru yola koyuluyoruz. Yaklaşık 4 saatlik bir uçuş sonrası havaalanına iniyoruz. Burada alt katta yer alan araba kiralama şirketine uğruyor ve Europcar’dan kiraladığımız arabayı alıyoruz. Ve şehir merkezine geliyoruz. Burayı gezmek için yaklaşık 1,5 saat ayırdık.

Malaga, Sevilla, Kordoba, Granada gibi şehirleri barındıran Endülüs, İspanya’nın yüz ölçümünün  % 17’sine sahip.

Malaga İspanya’nın güneyde, Akdeniz’e komşu, turistik plajlara sahip küçük bir şehir. Gezilecek yerleri az. Biz burayı biraz da geçiş için kullandık.

Malaga; Pablo Picasso ve Antonio Banderas’ın doğduğu şehir aynı zamanda.

Picasso; Kübizmin yaratıcılarındandır. 1881’de doğmuş ve 91 yaşında vefat etmiş. Resme 9 yaşında başlamış. Soyadını annesinden, resim yeteneğini ressam ve resim öğretmeni olan babasından almış. Aynı zamanda heykeltıraş. 1895’de Barselona Güzel Sanatlar Okuluna başlamış. 1901’de ilk kişisel sergisini açmış.

Yaşarken ünlenen nadir ressamlardan. Michelangelo bile yaşarken kendi şöhretine bu kadar tanık olmamış.

Ünlü eserlerinden biri Guernica‘dır. Almanlar tarafından bombalanan Guernica kasabasını resmeder. Picasso atölyesinde resmi tamamlamak üzereyken bir Alman komutan içeri girer ve resme bakıp “bu resmi sen mi yaptın?” diye sorar. Picasso da “hayır siz yaptınız” cevabını verir.

1. Merced Meydanı

2. Picasso’nun Doğduğu Ev

Arkada meydana bakan binanın giriş katının köşesinde Picasso’nun doğduğu ve müze haline getirilmiş evini görüyoruz. Aileye ait eşyalar, fotoğraflar ve Picasso’nun bazı resimleri var.

3. İglesia Santiago

Picasso’nun vaftiz edildiği İglesia Santiago kilisesi de bu meydana açılan bir sokakta. Karşısında da Türkler’in işlettiği bir kebapçı var.

1528 yılında eski kale ve caminin kalıntıların üzerine yapılmış Rönesans tarzı mimariye sahip bir katedral.

4. Alcazaba Kalesi ve Roma tiyatro kalıntıları

5. Picasso Müzesi

Eski bir saray 2003’de restorasyon ile müze haline getirilmiş. Picasso’nun ailesinin bağışladığı eserler sergileniyor.

6. Cervantes Tiyatrosu

18. yüzyılda yapılmış

Kısıtlı bir sürede Malaga sokaklarında geziyoruz. Ardında Sevilla’ya doğru yola çıkacağız.